Na koroškem gospodarskem forumu, ki je v sredo 3. oktobra 2018 potekal v Dravogradu, nosil pa je naslov Generacije za inovacije, je koordinator Mladinske iniciative za 3. razvojno os Aljaž Verhovnik predlagal v sprejem Strategijo razvoja ob prihodu 3. razvojne osi v regijo. To idejo je podprla tudi generalna direktorica GZS mag. Sonja Šmuc.

    Tako se je glasil slogan četrtega kolesarjenja po 3. razvojni osi, ki ga je Mladinska iniciativa za 3. razvojno os organizirala v nedeljo, 16. septembra 2018. Zbrali smo se v Šentrupertu, kamor se bo iz Koroške priključila 3. razvojna os. Pot smo pričeli proti Velenju, kjer nas je sprejel župan Bojan Kontič. Pričakala nas je tudi množica kolesarjev, med njimi tudi podžupanja Breda Kolar. Najtežji del poti je sledil za tem, ko smo morali prekolesariti Graško Goro, skozi katero bo nekoč predor hitre ceste na Koroško. Pridružila se nam je skupina kolesarjev iz Velenja in nas simbolično pospremila do vrha.

    Kot poroča STA bo danes na dnevnem redu seje ustavnega sodišča tudi zahteva za ustavno presojo uredbe o državnem prostorskem načrtu za traso tretje razvojne osi med Šentrupertom in Velenjem. Kot je že znano, sta vloženo zahtevo podpisali občini Braslovče in Polzela, na odločitev sodišča pa med drugim čaka tudi DARS, ki je moral zaradi tega ustaviti postopke projektiranja. Kdaj bo obravnava te točke pred ustavnim sodiščem in kakšna bo odločitev ni mogoče predvideti.

    3. razvojna os – bo nova vlada tej nalogi kos?! Tako se glasi slogan 4. kolesarjenja po trasi bodoče hitre ceste na Koroško, ki ga organizira Mladinska iniciativa za 3. razvojno os. Pridružite se nam v nedeljo, 16. septembra 2018.

    Kolesarili bomo v smeri Šentrupert-Velenje-Graška gora-Slovenj Gradec-Dravograd-Ravne na Koroškem. Lahko se nam pridružite na vmesnih postankih.

    Časovnica kolesarjenja:

    Študija umestitve 3. razvojne osi na odseku med Slovenj Gradcem in Ravnami na Koroškem, katero je naročila Družba za avtoceste Republike Slovenije (DARS), je predstavila kot najboljši scenarij za umestitev v prostor, gradnjo štiripasovne hitre ceste na relaciji med Slovenj Gradcem – Otiškim vrhom in Ravnami na Koroškem. Minister Gašperšič je obljubil, da bo še te dni pristojnemu Ministrstvu za okolje in prostor poslal zahtevo za pričetek postopka za sprejem uredb o državnem prostorskem načrtu (DPN) na odseku med Slovenj Gradcem in Holmcem.

    Spoštovani snovalci nove koalicijske pogodbe!

    Mladinska iniciativa za 3. razvojno os je edina iniciativa v Sloveniji, ki si prizadeva za čim prejšnjo izgradnjo 3. razvojne osi na Koroško. Razlogov za to je mnogo. Navedel bom samo tri ključne:

    1. DEMOGRAFSKA SLIKA: Na Koroškem se je število mladih od osamosvojitve do danes zmanjšalo kar za 37%. Gre torej za beg možganov in pretirano centralizacijo Slovenije.

    2. VARNOSTNI VIDIK: Sedanja prometnica Arja vas – Dravograd je dokazano tista, ki je terjala največ smrtnih žrtev na slovenskih cestah po osamosvojitvi. Če pa ta odsek primerjamo z avtocesto Trojane-Tepanje ugotovimo, da se je na naši prometnici zgodilo kar 70% več prometnih nesreč, kot na primerljivi razdalji avtoceste.

    3. EKONOMSKO-GOSPODARSKI VIDIK: Že sama izgradnja te prometnice bi prinesla 40 milijonov evrov letno v državni proračun. Skupno gospodarstvo koroške in savinjsko-šaleške regije pa letno ustvari več kot milijardo evrov dodane vrednosti. Gradnja odseka »koroške hitre ceste« pa je ocenjena na okoli 700 milijonov evrov.