Mladinska iniciativa za 3. razvojno os je 5. junija 2017 organizirala protest, imenovan »Koroška vstaja – HOČ`MO CESTO!«. Šlo je za prvi organiziran protest, v katerem smo Korošci in tudi Velenjčani zahtevali gradnjo 3. razvojne osi na Koroško. Na protestu so nastopili številni znani koroški glasbeniki in govorniki. Kakšen je bil izplen protesta?

    Pomladi 2017 Koroška ni imela jasnih zagotovil, kdaj se bo hitra cesta na Koroško pričela graditi. Zato je Mladinska iniciativa za 3. razvojno os Svetu koroške regije, svetu Savinjsko-Šaleške regije in Ministrstvu za infrastrukturo predlagala v podpis Protokol o izgradnji 3. razvojne osi na Koroško, ki bo kot bistven element vseboval časovnico izgradnje. Tedanji minister Gašperšič je zavračal kakršenkoli dogovor o gradnji. Zato se je zgodila koroška vstaja. Po enomesečnih pogajanjih o vsebini protokola, je bil ta podpisan 3. julija 2017 na Ravnah na Koroškem. Ta je kot pričetek gradnje določil konec letošnjega leta.

    V eni od akcij Mladinske iniciative za 3. razvojno os smo v sodelovanju z Zadrugo ZRaven posneli srhljivko na Koroških cestah, z naslovom Pozabljeni. Po podatkih policije se je stanje v prometni varnosti na Koroškem poslabšalo, zato nas skrbi, da srhljivka na Koroških cestah postaja realnost…

    Število prometnih nesreč na regionalni cesti G1-4 Arja vas – Dravograd na območju policijskih postaj Slovenj Gradec in Dravograd (2014 – maj 2019)

     

    2014

    2015

    2016

    2017

    2018

    2019

    PP Dravograd

    13

    21

    17

    18

    29

    6

    PP Slovenj Gradec

    57

    67

    63

    53

    54

    20

    Slovenska gospodarska zveza (SGZ), ki ima sedež v Celovcu, je 22. maja 2019 organizirala 11. poslovno konferenco v sklopu »Slovenska podjetnost kroži prek meja«. Ta je potekala v Dobrli vasi, na avstrijskem Koroškem. Konference se je udeležili okoli 150 gospodarstvenikov in obrtnikov iz Avstrije in Slovenije. Med njimi tudi Peter Jožef Česnik, minister za Slovence v zamejstvu in po svetu, Benjamin Wakounig, predsednik Slovenske gospodarske zveze v Celovcu ter Branko Meh, predsednik slovenske obrtno-podjetniške zbornice.

    Korošci bomo ne glede na nastalo žalostno in zaskrbljujočo situacijo spoštovali odločitev ustavnega sodišča. Od države in DARS-a pa pričakujemo, da se bo gradnja 3. razvojne osi in to ne glede na razplet situacije z ustavno pritožbo, na odseku Velenje – Slovenj Gradec pričela še letos! Tako je bilo tudi dogovorjeno na zadnjem srečanju koordinacijskega odbora za spremljanje izgradnje 3. razvojne osi na Koroško in tako veleva tudi podpisani protokol med Ministrstvom za infrastrukturo ter predstavniki Koroške in Savinjsko-Šaleške regije.

    Na povabilo Pravne fakultete Univerze v Ljubljani se je koordinator Mladinske iniciative za 3. razvojno os Aljaž Verhovnik, dne 19. aprila 2019, v Ljubljani udeležil okrogle mize s predstavitvijo knjige Slovenski infrastrukturni projekti za prihodnost. Urednika knjige, ki vsebuje prispevke 13 avtorjev, sta prof. dr. Franjo Štiblar in Lana K. Gotvan.

    Jože P. Damijan iz Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani meni, da so investicije v infrastrukturo eden ključnih elementov gospodarskega razvoja. Predlagal je, da se naredi program vlaganja v infrastrukturo, letni načrt in sklad za ta namen.

    Kot je na današnjem sestanku koordinacijskega odbora za 3. razvojno os v Ljubljani povedala državna sekretarka na Ministrstvu za infrastrukturo Nina Mauhler, potekajo aktivnosti za zaprtje finančne konstrukcije, ni pa mogoče napovedati, kdaj bo ta dokončno zaprta. Ministrstvo za infrastrukturo meni, da DARS lahko zapre finančno konstrukcijo brez poroštva države. Mauhlerjeva tudi meni, da DARS sredstva za pričetek gradnje konec letošnjega leta ima. Predsednik uprave DARS dr. Tomaž Vidic je koordinacijskemu odboru pojasnil, da razpisa za izvajalca gradbenih del ni mogoče objaviti brez zaprte finančne konstrukcije. Na pobudo koordinatorja Mladinske iniciative za 3. razvojno os Aljaža Verhovnika, da se kot sklep sestanka sprejeme rok za zaprtje finančne konstrukcije, je Mauhlerjeva povedala, da tega roka ni mogoče postaviti, saj ni znano kdaj bo rešitev dokončna. Vidic je tudi poudaril, da za zaprtje finančne konstrukcije potrebujejo državno poroštvo, za kar je podlaga tudi resolucija o nacionalnem programu prometa.